Sunday, January 16, 2011

ikan patin masak tempoyak & nasi ayam puan yuzi ;p

salam wbt....
ganazzz x ngn tajuk tu....
ala, kwn2 sume boleh agak dh kannn...
ye betul lah tu ape yg kawan2 teka tu...

saya kan kalo sabtu ahad saya cube sedaya upaya utk masak teristimewa utk suami tercinta....
jd utk minggu ini, saya dh xtahu nak masak ape...

tup2 en.suami request nak makan ikan patin which is saya mmg lgsg xreti nak masakkkk....mesti korg kompius nape masak simple mcm tu pom xreti...

alasan dia kerana sebenarnya utk makluman, famili saya xmakan ikan sungai...so mmg xpernah makan ikan sungai sehingga lah saya masuk UIA...kwn2 saya mcm rem, emong, liza, n ramai lagi yg sokmo makan ikan keli....last2 terjebak jugak saya ngn ikan keli....

yg kedua, bile en.somi duk kuantan, bile saya dtg, en.somi sokmo bwk saya g makan ikan patin pak akub tepi sg kuantan (yg org kata best tp bg saya xbest sgt...xleh chalengg nge makcik surau jln bypass kuantan-aiport kuantan)....

sblm ni, saya pernah tye kwn2 opis cemana nak masak ikan patin nih n smlm b4 masak tu saya  stil godek2 resepi  kt tenet nih....

n finally jeng3....lihat lah hasilnya

"
"
"
"
"
"
lauk utk lunch pd sabtu...yummyyyyyy
amacam, boleh tahan jugak kan wpon 1st attempt saya nih...
xpe2 practice make perfect!!! saya akan cuba lagiiiii

"
"
"
"
"
"

zoom ikan patin....perghhhhh terangkatttt
alhamdulilah en.somi suke [bahagia tau bile tgk en.somi makan air tangan kite :) ]...lulus utk ikan patin.....

jd utk hari ini plak (ahad)
saya masak nasi ayam...
yg ni saya teror okey...resepi turun temurun....:)
presentinggggg
"
"
"
"
"

nasi ayam yg best...:)
alhamdulilah kenyanggggggg.....
pada kwn2 sekalian, kalo korg dtg umah, nnt saya masak utk korg yerrrr 
peace ...
cekidout!!!

2 comments:

Kancilbiru said...

jangan lupa ajak saya sekali...heheeh

puan tria yuzi said...

ok2...nnt saya jemput yer...:)