Friday, August 5, 2011

rezeki dari jiran tetangga :)

salam ramadhan ke-5

sudah 2 hari saya berbuka pose tanpa suami...beliau ke PD...outsteseng lah katakan...
kesian saya buka puasa sorang-sorang....kankankannnn :(

takper takper...beliau akan balik hari ini...
saya akan berbuka dgn beliau....

semalam, lepas kerja saya pon singgah lah ke bazar...
beli apa yang patut....

of course laa mak xmasak...lalalalallalalallal
saya kan sangatttttttt 'rajin'...kekeekkekekke

bila dah sampai rumah, tiba-tiba, jiran rumah yang bawah tahan...
"riny, sat sat!"
wahhhh mak dah berdebor-debor...

"riny duduk dulu kt buaian tu...sat lagi awak naik, akak xmau naik atas dah..."
ohya, kalau anda semua belum tahu, 
saya duduk ri rumah apartment tanpa lif 
di tingkat 3...ke dua...>< macam itulah...
semua orang taknak naik sebab penat...
termasuk juga saya...hehehehehe

"ni haa, awak kat mengandung, akak nak bagi awak cempedak goreng"
"tu atas dapoq lagi....belum masakkkkk"
dengan muka & hidung kembang kempis tersangat laa gumbira di hati sebab ada orang nak bagi cempedak goreng...sambungan mengidam kan xhabis lagi....hehehhehehehhe

dalam hatiku berkata
"akak nih baca pesbuk aku ker???tahu aku mengidam cempedak???"
"ker akak nih baca blog aku..."
yelah saya kan penah bercerita kt blog nih kat sini...

maka saya yang dengan tanpa bersalah 
pun pun duduk laa dulu...

kahkahkahkah....
muka tak malu....
dan inilah hasil pemberian akak jiranku
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
hasil yang dimakan seorang...hahahahhahahha
tamak bukan?
eh bukanlah...
inikan namanya rezeki dari jiran tetangga... :)

tq so much akak...

p/s=alamak, sekarang dah terpikir pantun
"pecah kaca pecah gelas
sudah makan, pinggan kena balas"
adoiiii laaa

kena buat kuih laa utk balas pinggan yer...
begitulah hidup berjiran... (^__^)

4 comments:

aleen aiden said...

yeah,alin pon dah 2ari makan cempedak goreng.feveret tuh.hee
waa hencek suami xde akak jaga diri leklok ye..pregnant plak 2.huhuh

puan tria yuzi said...

wahhh...
sama2 mkn cempedak ler kiter...

tq 4 reminder yer... :)

zuwaidah said...

cempedak favourite kak zu tu ..hmmmmmsedapnya kalau dpt goreng nih

puan tria yuzi said...

mmg cedap kzu...nak2 g time pose, sume pom boleh terliur...hehehehe