Tuesday, February 28, 2012

I'm Not In The Good Mood

assalam wbt...

ntah bagaimana...

pada siapa mahu saya luahkan perasaan saya...cewahhhh

bukan perasaan cinta yer...

tapi sesuatu yang terbuku dalam hati...

pasal kerja...

(okey rini bulan nih banyak betul ko komplen pasal kerja kau)

mungkin pada orang yang bukan di tempat kita, memang susah sangat nak faham...

kalau kita luahkan sekali pun bukan mereka sokong pun...

ade pulak yang jenis mempersoalkan pulak masalah kita...

ntahlah...bagaimana yer nak bagi kita rasa bahagia di tempat kerja...

dulu...saya suka ofis saya...

dulu saya suka dengan kerja saya...

dulu saya kena jaga staf puluh2 orang

walaupun hari2 saya kena marah dgn bigboss... 

walaupun hari2 balik lambat...

saya tetap suka & happy...

tapi itu dulu...

kini...

tapi bila kena transfer unit lain...

feeling dia lain...

suasana xmeriah...

walaupun hanya ada 2-3 anak buah...

saya tetap rasa xbest....

back stabber di mana2...

huhuhuhu

Ya Allah, jangan jadikan aku hamba Mu yang kufur nikmat....


P/s= semoga ada hikmah disebalik semua ini....

3 comments:

wifenavy said...

Biasa la politik opis.. kat mana2 pun sama.. yang tak sama ialah cara kita tackle hati staf / bos.. amik masa.. study karakter staf / org atas.. buat kawan bukan lawan.. kalau fikir negatif.. negatif la jadinya.. kena fikir yang kita masih perlu berada lama lagi di unit tu..

MrsMeen said...

sabar je la babe.. syukur sebab mung cepat realized apa yg berlaku di sekeliling mung...

puan tria yuzi said...

@wn: ntahla akak...mungkin saya baru rasa politik opis nih...sebab dolu2 xpenah kena teruk mcm ni kot...
huhuhu...
kene positif kan...
sebab memang lama nak duk unit nih...huhuhu

@anum:memang kena belajar bersabar...
duk dlm chmabers senyap2 jer...xnak kacau org lain...
dulu boleh bergelak ketawa sambil jerit2 panggil staf...sekarang nak panggil pun kene kol...kuikuikui