Tuesday, November 9, 2010

kisah di tepi jalan :)

suatu cerita di warung lemang tepi jalan kijal...yesterday...

"salam, mokcik lemang ning  kire ghane?"
"3 spuloh"
"woh, bukan 4 spuloh ker"...aku bedal jelah, sbb xigt bape harge sbnr lemang tu...
"owoh, mek, pulut mahal doh lening"
"erkkk, ye dokkk..."sambil berpikir2 nak beli ke tanak..
apesal dh mahal lemang nih skrg... ke aku yg dh lama xbeli lemang kijal nih....

"dakpe ah, bulih ah...saye nok ah...bungkus ke saye deh..."
"se tuh saye nok mokcik bukok ah...saye nok makang tengoh jalang...lapor ah..."

"ok2, tokwang bukus ke mek arrr..."
suddenly she called herself as tokwan... sweet sgt... :)

n sambil2 dia membungkus2 lemang2 tsbt, she asked me...
" mek mari mane malam2 nih...?
"mari teranung nok balik kuantan...ade keje skek satnih..."

"mek keje mende, misi ker...?"
" eh dok eh...keje kjaan, keje bese2 jah...." sambil terkulat2 muka aku...aku ade rupe jd misi ker???
"ohhh tokwang igt misi satnih..."  hai tokwang, tang mana laa saya nih ade rupe jd misi... curios giler...hakhakahak

"nih, tokwan bg se free ke mek ahh...hok 3 nih tokwang bukus molek2
se nih wat makang tengoh jalang..."

i paid n said thanks a lot to her...

MORAL= 
SILALAH SPEKANG TERUNG KALO BELI LEMANG KT KIJAL TU...
KOMPEM KORANG DPT DISKAUN...HIK3

rezeki ku DPT LEMANG..yum3
KOT2 kalo aku mengaku keje misi mest dpt 5 batang kot...hahahhahah

4 comments:

Noor™ said...

pengajaran cerita, adakah anda kuat makan lemang?

Unknown said...

pulut mahal tuee...k.cik

puan tria yuzi said...

nor:jgn la bgtau org, malu i...hik3

niroh:ye dok pulut mahal???

nihadriz said...

aku kalo cakak teganu sokmo husband aku tegur. bunyi pelik je,. doh selame ni aku cakak teganu kat skoloh bakpe tadok org tegur pun? ke aku bunyi mcm org kemamang? hehehehehe~