Monday, May 3, 2010

jalan2 lagi...

saya kembali lg...=)
hehehehehe....

alhamdulialh, dis wiken, xsangka plak mr.kapt Y melawat isterinya yg terchenta ini...
dengan byk perkara dpt dibuat bsm...alhamdulilah
betullaa, kalau kita dh berkahwin, pastinya sbg isteri, adalah menjadi tanggungjawab isteri utk mengutamakan suaminya...
wah di kala ini, aku hanya mampu berdoa & berdoa agar rezekiku utk hidup bersama sang suami dimakbulkan Allah...amin2...sekarang masih lg berjauhan kerana kekangan kerja...
sedihlaa...jeles ngn kwn2 yg sang suaminya ada bsm di sisi...
xpe rini.. be +ve  k sayang!!

so bercerita psl xtvt saya bsm mr.hubby...
penat betul wiken ni...kami pergi semenyih smpai berputar2 cari jalan...kelakar betullll....

tapi b4 smp semenyih, since kami dr rawang, after keluo tol jln duta tu, tibe2 nmpak flight mas airline berlegar2 di ruang udara KL...gelabah sposen ok...
saya sempat suh kapt Y memperlahankan kete sbb saya nak ambek gambo...tp pki hp jelah

korang nampak x flight tu?
time ni kami kt jalan duta...
kan pelik ade flight tgh2 alam KL ni...kompius2...
doaku agar jgn terhempas sudahhh...

sambung smula psl g semenyih ni...
ini semua psl geng2 superbike kapt Y laa ni...
tp saya & beliau pergi ke sana nek bumblebee saya sahaja okeh... xnaik pon kuda beliau sbb kuda beliau masuk "hospital"...=)

so bile dh setel bab itu, kapt Y pon ajak g mines...since dh dekat semenyih terus jelah sbb planning nak tengok wayang....tapi beliau siap mengoffer saya...
"ok yang, nnt pastu bie bwk g jalan tar..."
wah, kagum saya...>>>ala, nak ambek hatilah sbb dh ajak si isteri ni jalan jauh kan...
sbb saya sgt suka pergi jalan tar(wpon setakat beli kopok keping je)...tp saya dh lama xpegi sana since preggy ritu n after miscarriage ni pon, xdapek lagi nk pegi...(kunun2 dlm pantang...)hehehehhe

so, bile dh smp mines, berputar cr parking...
n bile dh smp terus ke kaunter nak tgk wayang...
ALANGKAH luar biasa nya kami bahawa semua tiket sold out...
ape ke gile......yang ado hanya midnite???apekah...

dgn keciwa nya saya & sang suami jalan2 kt mines...
beli sumting kt giant n balik....

lokasi seterusnya adelah ke putrajaya...tujuan utk melawat anak saudara...
mak aiiii...part yg aku paling xsuke kalo g sane adelah SESAT!!!!
bencinya....menci tauuu...nak masuk sesat nk keluo pon sesat...
kahkahkahkah....
Kesimpulannya, saya merasakan saya adalah tidak sesuai utk tinggal di sana...
bila dh sesat2, dh sekitar jam 10malam...
kami sangat penat ok...
& akhirnya saya memutuskan
 utk tidak ke jalan tar & menuju pulang ke rumah kerana saya & suami sgt penat okeh...
tp kami sempat lagi singgah utk dinner kt kedai makan bt 16 rawang...ayam golek dia best tp kene datang awal...cepat abeh...masa kami smp kol 10 lebih kot, dh abeh dh...ikan2 yg besor pon dh abeh...
last2 makan biasa2 jelah...& lepas makan balik umah terus zzzz zzz zzz....

sekian xtvt hari sabtu....

No comments: